Vilkår & Handelsbetingelser
Indledning
www.charlotandme.dk ejes og drives af C&M 19 ApS CVR-nr. 40848487
Orionvej 2D, 7430 Ikast. Tlf: 20 90 91 43
Mail : info@charlotandme.dk
Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på
www.charlotandme.dk til levering i Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt.
Betaling
Charlot and me modtager betaling med Dankort/Visa-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, Mobilepay og føres igennem Reepay. Pengene vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Der kan i tilfælde, være et 'reserveret' beløb på din bank konto men det betyder ikke at vi har trukket pengene. Det betyder at banken holder pengene, og sker det at du fortryder dit køb vil beløbet blive frigivet igen, alt efter din banks regler.
Alle beløb er i DKK, Danske kroner og er inkl. moms
I forbindelse med betaling gennem vores betalingssystem, vil dine betalingsoplysninger blive gemt, indtil de enkelte betalingstransaktioner er gået igennem.. Dine betalings- og kortoplysninger gemmes hos Charlot And Me's valgte PCI DSS (Payment Card Industry, Data Security Standard) certificerede samarbejdspartner. Dine oplysninger er derfor opbevaret i et sikkert PCI-certificeret miljø, som lever op til internationale sikkerhedsstandarder, indtil betalingstransaktionerne er gennemført. Når du anvender betalingskort på Charlotandme.dk, er det kun Charlot And Me's PCI DSS certificerede samarbejdspartner, og ikke Charlot And Me som får adgang til dine kortoplysninger. Behandling af dine kortoplysninger er derfor alene en sag mellem dig og Charlot And Me's PCI DSS certificerede samarbejdsparter, selvom det sker, mens du benytter Charlotandme.dk
Levering
Charlot and me leverer på alle hverdage, med ordre indgået inden kl. 12:00. Der bliver ikke sendt pakker ud på helligdage, Lørdage og Søndage. Vi sender ikke ud i uge 29 da vi holder ferie lukket..Eventuelt andet ferie, vil blive oplyst på hjemmesiden, nyhedsbreve og vores sociale medier.
Charlot And Me tilbyder følgende leveringsformer:
- GLS - Levering til Privatadresse
- GLS - Levering til Pakkeshops
Bemærk, at enkelte leveringsformer kan være begrænset til bestemte postnumre, samt bestemte tidsintervaller. Kun de gyldige leveringsformer vil være synlige ved gennemførelse af købet, og valg af levering. Forventet leveringstid er 1-4 hverdage. Alle produkter på en bestilling sendes som udgangspunkt samlet, og der efterleveres altså ikke. Derfor vil den seneste leveringstid på et produkt afgøre den samlede leveringstid for en bestilling. Den forventede leveringstid kan variere i spidsbelastningsperioder som fx efter Black Friday. Charlot And Me Webshop bærer ansvaret for varerne, indtil du har modtaget dem. Vi leverer kun i Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne.
Sikkerhed
Alle oplysningerne du afgiver ved køb hos CHARLOT and ME behandles fortroligt, og du kan trygt handle med dit kreditkort. Dine betalings- og kortoplysninger gemmes hos Charlot And Me's valgte PCI DSS (Payment Card Industry, Data Security Standard) certificerede samarbejdspartner. Dine oplysninger er derfor opbevaret i et sikkert PCI-certificeret miljø, som lever op til internationale sikkerhedsstandarder, indtil betalingstransaktionerne er gennemført. Vi trækker beløbet via et transaktionsnummer, og hverken vi eller uvedkommende kan få kendskab til dit kortnummer eller kontonummer. Ønsker du at vide mere om handel på nettet kan du finde mange flere oplysninger på forbruger ombudsmandens www.net-tjek.dk
Åbningstider og kontakt muligheder
www.charlotandme.dk er åben 24 timer i døgnet, og du kan derfor næsten altid handle. Det kan dog ske, at vi lukker webbutikken grundet vedligeholdelse. Du kan kun foretage køb, når butikken er åben og tilgængelig. For personlig betjening ring da på telefon +45 22 23 64 10 - bedst på hverdage mellem kl. 08 - 14 Vi kan altid kontaktes på info@charlotandme.dk
Bestilling
Bestilling af ordre på vores hjemmeside, er ikke en juridisk bindende aftale. Charlot And Me kan derfor annullere din ordre som følge af evt. trykfejl, tekniske problemer, leveringssvigt og lignende situationer. En bindende ordrebekræftelse/faktura sendes først til dig, når vi har afsendt de varer som du har bestilt. Når du har bestilt på vores hjemmeside, vil vores system automatisk sende dig en e-mail, hvoraf der fremgår hvilke varer du har bestilt via hjemmesiden. Det er en elektronisk kvittering for modtagelse af din bestilling, som bliver sendt med automatisk svar (via e-mail) og derfor ikke en juridisk bindende ordrebekræftelse hvorved der er en aftale indgået. Aftalen er først juridisk bindende, når du modtager en e-mail fra Charlot And Me at dine varer er afsendt fra vores lager.
For at handle på www.charlotandme.dk skal du være fyldt 18 år og i besiddelse af gyldigt betalingskort, som vi accepterer. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du dog alligevel købe varer, hvis du har indhentet din værges accept eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet. Du vælger de varer, du vil købe, og lægger dem i ”indkøbskurven”. Du kan helt frem til selve bestillingstidspunktet rette i indholdet af indkøbskurven, og du kan løbende tjekke indholdet samt prisen for varerne. Eventuelle ekstra betalinger for fx fragt og betalingskortgebyrer vil først blive udregnet, umiddelbart inden du er klar til betale. Når du er klar til at bestille, klikker du på ”gå til kassen”, hvor du indtaster dit navn, adresse, e-mail, tlf.nr., betalingsform og vælger leveringsform. Du kan ændre indhold i indkøbskurven helt frem til, du bekræfter dit køb ved at trykke på knappen ”Bestil og betal”. Herefter går din ordre videre til www.charlotandme.dk
Vi trækker først pengene når varerne sendes fra vores lager.
Under betaling med kreditkort, kan der opstå gebyr.
Returnering
Du har mulighed for at returnere dit køb indenfor 14 dage efter modtagelsen af varen.
Hvis du fortryder købet, skal varerne tilbageleveres til:
Charlot and me
Orionvej 2D
7430 Ikast
Du modtager en retur label, og formular som skal udfyldes og vedlægges i pakken du returnerer.
Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt track and trace nummer. VIGTIGT Vi forventer, at du afsender varerne hurtigst muligt efter, du har givet besked om fortrydelse, og du skal sende dem retur senest 14 dage efter, du har fortrudt og informeret os om dette.
Returnering af købsværdien vil blive hurtigt behandlet efter modtagelsen af dine varer. Der kan gå op til 14 dage, før vi har behandlet din returnering. Vi sender en mail når vi har behandlet din returnering, og pengene vil blive sendt retur via din valgte købsmetode.
Dokumentation for dit køb samt returformular
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb. Du vil modtage en returformular i en mail, efter du har informeret os omkring din returnering.
BEMÆRK:
Du kan miste dit købsbeløb. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi - du reelt har taget varen i brug. ALLE varer der bærer præg af at være brugt, vil blive værdisat til kr. 0,- VÆR OBS PÅ at den prøvning af varerne, du foretager hjemme, skal kunne sammenlignes med en prøvning i en fysisk butik. - den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den, - du har håndtereret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på - du har ikke fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype mm - du overskrider dine 14 dages fortrydelsesret Lugt, udseende og manglende etiketter/hangtags vil danne baggrund for ekstra skærpet vurdering af om varen har været taget i brug. Dette sker af hensyn til dig og andre som trygt skal kunne købe varer fra vores webshop og vide at ingen andre har brugt varen før dem. Så husk at håndtere varerne med forsigtighed og omtanke – specielt hvis du overvejer at returnere dit køb
Reklamations ret / klageret:
Købeloven giver reklamationsret i 24 mdr. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Vi dækker naturligvis dine returomkostninger ved fejlbehæftede varer, ved at vi sender dig en returfragtlabel. Så kontakt os hurtigst muligt hvis varen er mangelfuld eller har fejl. Ring på +45 20 90 91 43 eller skrive på info@charlotandme.dk Vi skal bruge din mailadresse og du skal kunne printe PDF-filer for at vi kan fremsende gratis returfragtlabel i forbindelse med fejlbehæftede varer. Vi dækker ikke returomkostninger såfremt du benytter andre muligheder for returnering end ovenstående mulighed. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport/fragt, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse, ligesom vi kan opkræve dig et beløb på op til kr. 150,- for undersøgelse af varen, såfremt varen ikke fejler noget. Du skal kontakte os og reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen/fejlen ved varen. Og meget gerne hurtigst muligt. Du kan reklamere ved at kontakte os via mail til info@charlotandme.dk eller telefonisk på +45 220 90 91 43. Afhængig af den konkrete situation vil du modtage de videre instrukser.
Varen skal sendes til:
Charlot and Me
Orionvej 2D, 7430 Ikast
Når du returnerer varen, bedes du samtidig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om track and trace nummer. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav, uden omdeling eller lignende. Oplysning om klagemuligheder En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr
Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse info@charlotandme.dk
Persondata
For at kunne handle på www.charlotandme.dk skal du som minimum oplyse:
- Navn
- Adresse
- E-mailadresse
- Telefon/mobilnummer
Vi behandler dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig, og for at kunne behandle henvendelser vedrørende dit køb. Behandlingen sker efter reglerne i vores Persondatapolitik for Charlot And Me. Heri kan du læse mere om, hvordan dine oplysninger behandles, hvornår de slettes, og hvilke rettigheder du har som registreret.
Ovenstående data bliver gemt med oplysninger om, hvilke varer du har købt, i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, oplysningerne vedrører, jf. bogføringslovens § 10, hvorefter oplysningerne slettes. Oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjepart, medmindre dette sker i forbindelse med en omstrukturering eller et helt eller delvist salg af virksomheden. Eventuel videregivelse i sådan situation vil ske i overensstemmelse med den til enhver tid gældende persondatalovgivning.
Som kunde har du mulighed for indsigt i vores registrering af data om dig, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne om dette i lov om behandling af personoplysninger og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Anne Mehlsen via e-mail info@charlotandme.dk
Cookies
Ved at benytte www.charlotandme.dk accepterer du, at vi bruger cookies. En cookie er en lille datafil, som vi lægger på din computer for at kunne holde styr på, hvad der sker under dit besøg og for at kunne genkende computeren. En cookie er ikke et program og indeholder ikke virus.
Lovvalg og værneting
Køb af varer på www.charlotandme.dk er undergivet dansk ret. Enhver tvist afgøres af de ordinære danske domstole.
Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til vores kundeservice på 20 90 91 43 eller Info@Charlotandme.dk
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning sammen har du følgende muligheder for at klage:
- Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg
- Center for Klageløsning, via Klageportalen for Nævnenes Hus her
- EU-Kommissionens online klageportal. Denne er særligt relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her- http://ec.europa.eu/odr.
Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresseinfo@charlotandme.dk
Politianmeldelse
Alle forsøg på snyd, bedrageri eller tyveri meldes til politiet.