Returnering

Returnering

Du har mulighed for at returnere dit køb indenfor 14 dage efter modtagelsen af varen. 

Hvis du fortryder købet, skal varerne tilbageleveres til:
Charlot and me 
Orionvej 2D 
7430 Ikast

Vi tilbyder gratis retur indtil d. 31 December 2022 med GLS. Send en mail omkring returnering af varen, og du modtager en GLS retur label du selv skal printe eller med DAO labelfri metode som koster 30 kr.. Du modtager også en retur formular, som skal udfyldes og vedlægges i pakken du returnerer.

Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt track and trace nummer. Du skal selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen, når du fortryder. VIGTIGT Vi forventer, at du afsender varerne hurtigst muligt efter, du har givet besked om fortrydelse, og du skal sende dem retur senest 14 dage efter, du har fortrudt og informeret os om dette.

Returnering af købsværdien vil blive hurtigt behandlet efter modtagelsen af dine varer. Der kan gå op til 14 dage, før vi har behandlet din returnering. Vi sender en mail når vi har behandlet din returnering, og pengene vil blive sendt retur via din valgte købsmetode. 

Dokumentation for dit køb samt returformular

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb. Du vil modtage en returformular i en mail, efter du har informeret os omkring din returnering. 

BEMÆRK:

Du kan miste dit købsbeløb. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi - du reelt har taget varen i brug. ALLE varer der bærer præg af at være brugt, vil blive værdisat til kr. 0,- VÆR OBS PÅ at den prøvning af varerne, du foretager hjemme, skal kunne sammenlignes med en prøvning i en fysisk butik. - den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den, - du har håndtereret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på - du har ikke fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype mm - du overskrider dine 14 dages fortrydelsesret Lugt, udseende og manglende etiketter/hangtags vil danne baggrund for ekstra skærpet vurdering af om varen har været taget i brug. Dette sker af hensyn til dig og andre som trygt skal kunne købe varer fra vores webshop og vide at ingen andre har brugt varen før dem. Så husk at håndtere varerne med forsigtighed og omtanke – specielt hvis du overvejer at returnere dit køb

Reklamations ret / klageret: 

Købeloven giver reklamationsret i 24 mdr. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Vi dækker naturligvis dine returomkostninger ved fejlbehæftede varer, ved at vi sender dig en returfragtlabel. Så kontakt os hurtigst muligt hvis varen er mangelfuld eller har fejl. Ring på +45 22 23 64 10 eller skrive på info@charlotandme.dk Vi skal bruge din mailadresse og du skal kunne printe PDF-filer for at vi kan fremsende gratis returfragtlabel i forbindelse med fejlbehæftede varer. Vi dækker ikke returomkostninger såfremt du benytter andre muligheder for returnering end ovenstående mulighed. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport/fragt, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse, ligesom vi kan opkræve dig et beløb på op til kr. 150,- for undersøgelse af varen, såfremt varen ikke fejler noget. Du skal kontakte os og reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen/fejlen ved varen. Og meget gerne hurtigst muligt. Du kan reklamere ved at kontakte os via mail til info@charlotandme.dk eller telefonisk på +45 22 23 64 10. Afhængig af den konkrete situation vil du modtage de videre instrukser.

Varen skal sendes til:

Charlot and Me
Orionvej 2D, 7430 Ikast

Når du returnerer varen, bedes du samtidig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om track and trace nummer. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav, uden omdeling eller lignende. Oplysning om klagemuligheder En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr
Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse info@charlotandme.dk